15 Mayıs 2017 Pazartesi

TÜM ZAMANLARIN FAVORİ RUJLARI (FAVORITE LIPSTICKS OF ALL TIME)


Ruj sürmek, saat kullanmak, güneş gözlüğü ve küpe takmak, evde terlikle gezmek, düzenli el kremi kullanmak benim için tamamen tahamül işi. Ama bende ondan yok, saydıklarımın hepsi bana fazlalık geliyor, ağırlık yapıyorü daralıyorum, 15dk içinde kurtulmak istiyorum. Hatta sırf bu nedenle bir çoğunu yapmayı uzun zaman öne bıraktım. Özellikle ruj konusunda ciddi hassasiyetlerim var. Dudağımda hissettiğim, topaklanan, bozulan, kurutan, yapışan, eriyen veya kendi dudağım dışında acayip hisler veren hiçbir kozmetik ürününe dayanamıyorum, nerede olursam olayım peçeteyle anında siliyorum. Rahatına düşkünlüğün de bir takım sorunlu yanları var elbet.





Bunca girizgahtan anlaşıldığı üzere benim için ruj sürme işini keyifli hale getiren 5 tane favori ürünümü paylaşacağım. Gerek yapıları, gerek verdikleri his renk koku ve doku benim için tüm zamanların favorileri olmalarına sebeptir. Trend veya popüler olduğu için denediğim, aylık hatta anlık favorim olan veya rengini beğenip dokusunu beğenmediklerim değil, öz has bizzat tüm zamanların favorileri.

Soldan itibaren; Dior Addict Lipcolor 583no Mauve Royal, MAC Sheen Supreme Lipstick Impressive, YSL Vernis À Lèvres Glossy Lip Stain 107no Naughty Mauve, Chanel Rouge Coco Shine 61no Bonheur, MAC Retro Matte Ruby Woo



1) Dior Addict Lipcolor - Mauve Royal (583)  172 TL

saten bitişli, mauve diye tabir edilen gül kurusu leylak rengi. Ama benimki gibi renkli dudaklar ve koyu tende pembemsi bir nude görünüyor. Çok belli olmayan ama yüze sıcaklık ve canlılık katan bir renk. Kokusu enfes. Oldukça hafif ve saten yapılı ama opak bitişli bir ruj. Kalıcılığı orta. Dudakta belli belirsiz hissediliyor ama asla soyulma dökülme yapmıyor. Gün içerisinde tazlemesi kolay.




2) MAC Sheen Supreme Lipstick - Impressive  85TL

Detaylı yazısı mevcut. Anlatmakla bitmez bendeki yeri ama hergün kullanıyorum ve asla fark etmiyorum dudağımda olduğunu. Oldukça nemlendiriyor ve incecik bir yapıda. Günlük makyajda sür çık, kafan rahat etsin rengi.





3) YSL Vernis À Lèvres Glossy Lip Stain - Naughty Mauve (107)  125 TL

Geçtiğimiz kış Boyner'e başka bir YSL rujunu almak için girmiştim ama renk ellerinde kalmamıştı. Satış görevlisi bunu önerdiğinde 'Elim boş çıkmama müsade etmeyecek' diye düşündüm ama denemeden geçmek istemedim. Dudağıma uyguladık ve ben yaklaşık 30-40 dk mağazada gezdikten sonra dönüp hiç bir soru sormadan satın aldım. Şimdi yazarken rengine bakıyorum onu bile sormamıştım. Yine mauve mauve. Ama bence biraz toprak biraz şeftali alt tonlu bir renk. Renginden öte çok farklı bir yapısı var, verdiği his dudak balmının hafif hali ama görseli opak bir gloss. Hafif yapıda bir dudak kalemi ile desteklendiğinde çok daha rahat uygulanabilir. Çok karışık oldu farkındayım ama mutlaka denk geldiğinizde hoşunuza giden bir rengi deneyin, dudağınızda bir süre kalsın. Ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bir tane olsun ama doğru düzgün olsunculardansanız tavsiyemdir.





4) Chanel Rouge Coco Shine - Bonheur (61)  158 TL

Lolipop yemiş bir dudak görüntüsü veriyor diye lafa başlasam yanlış tarafa çekilmez umarım. 
Hafif saydam, ışıltılı ama asla simli değil, ıslak görünüm veren, dudağı daha dolgun gösteren ama asla kendini hissettirmeyen bir ruj. Muhtemelen yine leylak,  gül kurusu, vişnegillerden bunun da rengi. Kalıcılık az ancak zaten bir kere başlayınca her saat başı tazeleyesiniz geliyor. Chanel ve koku, muazzam ikili. Dibini gördüm ama kazıyarak bile kullanmaya devam ederim hiç yerinmem. 




5) MAC Retro Matte Lipstick - Ruby Woo   66 TL

Herkesin tebeşir gibi dediği bir ruj benim gibi biri için nasıl vazgeçilmez olur bilemiyorum. Üniversitede ilk Ruby Woo'mu aldığımı düşünürsek bu 3.sü ve muhtemelen sonuncusu olmayacak. Dudağımda daha koyu renk olan ama görselde oldukça açık kırmızı gibi duran bu ikonik ruj son favorim. Mavi alt tonlu gerçek bir kırmızı. Çok hafif bir lipbalm sürüp, iyice yedirip uyguluyorum, aksini denemedim. İlk başlarda kontrolü zor, sert olduğu için hata olasılığı yüksek, dudak kalemi ile çerçeve yapıp içini doldurmak ilk başlayanlar için daha kolay olacaktır. Ama bir kere sürdüğümde asla bir yere gitmiyor, zaten kuru yapıda olduğu için dudakları birbirine yapıştırmıyor, altında nemli bir baz oluncan asla ağırlık yapmıyor ve parçalanmıyor. Sanırım tek eksi yanı tazelemeye pek elverişli bir formülünün olmaması.



BONUS: NARS Lip Gloss - Chihuahua   90 TL

Kendisini evde fellik fellik aramama rağmen bulamadım, muhtemelen çantalarımın birinde ve şu anda aklıma düşmesi kötü oldu çünkü bulana kadar rahat edemeyeceğim. Lipgloss tahamül edemediğim bir ruj formu ama bu bambaşka bir formülasyon, renk ve dokuda. Detaylı incelemesini ilerleyen zamanlarda mutlaka yapacağım. Hani o rüzgarda saçını ağzına yapıştırmayan, konuşurken arada tel tel ruj partiküllerinin uzamadığı, sağa sola eriyerek kaymayan hayalimizdeki glossun yaşam bulmuş hali. Tam bir JLo rengi. Yaz gelirken şahane olur.


Sevgiler






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder