10 Nisan 2017 Pazartesi

MAC ALIŞVERİŞİM l (MAC COSMETICS HAUL l)




Sanırım sene 2005'ti üniversiteye yeni başlamıştım, Moda okuyor ve makyaj konusunda yeni yeni ufkum genişliyordu. Akmerkez'de ilk defa MAC mağazasına gitmiştim. O ilk gün ve sonrasında mağazadan saatlerce oyalanmadan çıkamadığımı, tüm MUA'larla ahbap olduğumu, renklerin içinde kafayı dağıttığımı ve ilgimin fitilinin ilk o anlarda ateşlendiğini net hatırlıyorum. O dönemde evimizinde çok yakın olması, benim haftada en az 2 yaptığım MAC ve Altuğ Parfümeri ziyaretleri harçlıkların kısa zamanda suyunu çekmesinin asıl nedenidir. Yaş ilerledikçe elbette yeni ürünler denemek hala hoşuma gitsede bazı sağlam favoriler ve vazgeçilmezler edindim. Bitirdikçe yeni arayışlara girmeden tekrar tekrar aldığım ürünlerim oluştu. Bu alışverişin çoğunluğu aslında geçtiğimiz günlerdeki büyük indirimde yerine geri konan ürünler. Ancak şu anda indirim bittiği için aşağıya güncel fiyatları yazıyorum.

 Aldıklarım ile ilgili görüşlerimden kısaca bahsedeyim.




Studio Fix Powder Plus Pudra Fondöten (Powder Foundation)-NW30  120 TL

Studio fix serisi MAC'te en sevdiğim serilerden. Kapatıcılığı orta-yüksek olan fluid formülünü de uzun zaman kullandım. Bu pudrayı da çok uzun zamandır ara ara kullanırım. Elimde mutlaka bir tane vardır. Özellikle cildimi yağlı ve solgun hissettiğimde bir tek bu ürünü tercih ediyorum. Geniş bir fırça ile uygulanınca hafif örtücü, kabuki sık kıllı bir fırça veya makyaj diski ile uygulanınca orta hatta yüksek örtücülük sağlıyor. Ancak ihtiyaç dahilinde ürünü hafif katlar halinde uygulamakta fayda var yoksa 'cakey' denen pudra pudra, maske görüntüsü oluşabilir, yağ emme gücü yüksek olduğu için bu üründen normal ve kuru ciltliler pek hoşlanmayacaktır. Bir uyarı daha yapmam gerekli; bu serideki tüm fondötenler okside oluyor ve en az 1/2 ila 2 ton arası koyulaşıyor. Bir kaç kez uygulatıp, deneyip, farklı ışıklarda kontrol ederek almak gerek. Pudra bile cilt yağlandıkça 1/2 ton koyulaşıyor.


Strobe Cream Seyahat Boyu 30ml (Travel Size) 64 TL

Özellikle çok bahsedildiği için artık dayanamayıp denemek için seyahat boyunu aldım. Parlak veya ıslak görünümü kendime pek yakıştırmamakla birlikte gün içerisinde yağlanmaya meyilli bir cildim var o yüzden bu tip aydınlık etki veren kremleri denemekten çekinirim. Kaldı ki bunun için de bayıldığım bir ürün oldu diyemem.  Hafif beyaz bir etki bırakması, yoğun kokusu, gün içerisinde yağlanan cildin ışıltıyla çok belli olması, yapışkan hissi beni iten özellikleri oldu. Yazın bronzlaşınca belki o ışıltının beni rahatsız etmeyeceği koyulukta tekrar sevmeyi denerim. Şimdilik ı ıh.


Ruj: Ruby Woo (Retro Matte Lipstick) 66 TL

Sonuncusunu kaybettiğim veya birine verdiğim, son ihtimalde kız kardeşim el koymuş olabileceği için tekrar aldığım, yine yok olsa tekrar  tekrar bir daha alacağım müthiş bir kırmızı. Bana kırmızı yakışmıyor bile diyorsanız mutlaka sade bir makyaj ile MAC mağazasına gidin ve Ruby Woo denemek istediğinizi söyleyin. Dudağınızda bir süre kalsın, fotoğraf çekin, aynaya bakın, siyah kıyafet deneyin, saçlarınızı at kuyruğu deneyin, kısacası aklınıza gelen her şeyi yapın ve sonra bir kere daha düşünün. Mevsimi olmayan mat, sürümü biraz zor ama kalıcı mavi alt tonlu bir kırmızı.



Dudak Kalemi: Vino  (Lip Pencil) 49 TL


Koyu vişne çürüğü, bordo ve mor tonlu bir dudak kalemi. Özellikle koyu kırmızı ve koyu tonlardaki tüm rujlar için kullanışlı. Prolongwear olmamasına rağmen oldukça kalıcı ve kolay uygulanıyor ancak yapı olarak biraz kuru bir formülü var. Daha uygun fiyatlı ve daha kremsi kalemler elbette kolaylıkla bulunabilir hatta nude tonlarda benim favorilerim Flormar, Essence ve GoldenRose ama özellikle Vino rengi çok farklı ve MAC'e özel bir ton olduğunu düşünüyorum. Diva, Rebel, Dubonnet, Hang Up veya Sin ile kullanılabilir. Ben bazen gece makyajlarımda Ruby Woo'nun rengini koyulaştırmak için kullanıyorum.


Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder