1 Nisan 2017 Cumartesi

MART 2017 // FAVORİLER (MARCH 2017// FAVORITES)




Mart ayı boyunca severek kullandığım ürünleri sizinle paylaşmak isterim. 

Pek çoğu yeni ürünler değil, bilindik, duyulduk hatta pek çoğunuz tarafından denenmiş olabileceğini düşündüğüm ürünler. Yeniliklere, denemelere, farklılıklara oldukça açık olsam bile konu bakım ürünündeki yeni olunca o yeninin, son modelin, upgrade versiyonun mükemmel olmasını bekliyorum. Ki aslında bu nedenle bir ürünü ilk anda sevemediysem pek şans vermiyorum. Kötü bir alışkanlık ancak ömrü 3 denemeden fazla değil nazarımda.  zaman konusunda ciddi sınırlarım var. 

Elbette ay boyunca bundan daha çok ürünü severek kullandım ama bir çoğunu trilyon kere gördük sosyal medyada. Bunlar, aralarından fotoğraf karesine girmeye hak kazanan bir takım talihlilerimiz. 


NYX tame&frame tinted brow pomade, küllü koyu kahve renkteki kaş pomadını bu ay sıkça kullandım. Görselden anlaşılacağı gibi baya bereketli bir ürün. Hergün kullandığımı düşünürsek. Anastasia'nın brow pomade'ine muadil gösteriliyor ki ben de katılıyorum. Pigmentasyon ve yumuşaklık konusunda muadiller ancak fiyat olarak NYX elbette çok daha uygun fiyatlı ve bizim için daha ulaşılabilir. Dayanıklılık konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim ki bu ürünün tek eksisi. Kaşı doldurduktan sonra natürelleştirmek için taradığınızda dikkatli olmanız gerkiyor çünkü ürün kolay kolay sabitlenmiyor, bozulabiliyor veya üstlere bulaşabiliyor. Ancak biraz bekledikten sonra bu sorun ortadan kalkıyor. 

Nyx Mağazası veya Boyner'de:  27 TL.



Soleil Tan De Chanel Bronzing Makeup Base; Bu bronzerı göstermeyen ve denemeyen kalmadı biliyorum. Ha, kaldıysa onlara hatırlatma olsun diye koymadan edemedim. Sağlıklı Canlı tam bir Akdenizli olarak tanımlayabileceğim o mat kadife bronzluğu veriyor.  Aman, açık renk cilt tonunuz varsa bu ürünle kontur falan yapmayın kötü sonuçlar doğar ama buğdaylar tenliler simsiz olduğu için şans verebilir. Yinede bence sadece bronzlaşmak için kullanın. Hatta hiç kullanmadıysanız bir kere mutlaka deneyin. Üzerinde yazan makyaj bazı ibaresine ise asla itibar etmeyin. Müthiş bir doku, koku ve güneş ışıltısı bırakıyor. Tek renk olması mantık olarak anlaşılabilir ama pratikte işlevsel mi bilemiyorum. Fiyatı biraz yüksek ama gramajı oldukça yeterli (30 gr).

Sevil Parfümeri'de: 169 TL


Estee Lauder Anti-Oxidant Beauty Benefit BB Creme Broad Spectrum SPF 35 Cacık kokusunu saymazsak muhteşem bir bb krem. Daha önce bir çok marka denedim ancak ya sivilce ya yağlandırma ya da ürünü kusma sorunu yaşadım. Hatta bir tanesi, kore menşeiliydi sanırım, yüzüme maske takmışım gibi oldu, bir cilt ürünü nasıl o kadar çamur gri olabilir? hala aklımda.  Kısacası bb kremler ile kimyamız tutmadı. Ancak bu ürün tam olarak istediğim etkiyi verdi. Nemlendirmesi benim gibi karma ciltli biri için yeterliydi, spf 35 içermesi ve ciltteki renk eşitsizliklerini giderme konusunda da başarılı. Çok bir kapatıcılık yok ama hiç bir şey sürmemişsiniz gibi de değil. Hatta belki bir çok 'sheer' dediğimiz hafif yapılı fondötenler kadar kapatıcı diyebilirim. Ama işte o kokusu ah o kokusu. Büyük boyunu almama engel. Yüzümü cacık kasesine daldırmışım gibi hissetmek benim şahsi olarak hoşuma giden bir durum olmadı. Bu denemeden sonra şu çok övülen It Cosmetic CC kremi denemeyi çok isterdim ama işte kader, 'ülkemizde satılmıyormuşmuşmuş'. 80 yıldır hiç yoktan araba, çelik kons., sanayi makinaları ithal ediliyor, 50gr etmeyen kozmetikleri getirmek mi zor geliyor anlayamadım.

Estee Lauder Online'da 30 ml: 129 TL.


Flormar up to 7 days top coat bu ay favorilerimden oldu. Dayanıksız bulduğum ancak rengini sevdiğim ojelerimi bu sayede 3-4 gün sorunsuz kullanabiliyorum. Seche Vite'yi bulmak oldukça zor bu nedenle ona yakın bir üst kat ojesi arıyordum. Onun kadar dayanıklı ve güçlü değil. Mesela Seche ile oje 6 gün dayanırken Flormar ile 4 gün dayanıyor. Ancak ona rağmen bence şu ana kadar kullandığım diğer top coatlar arasında 'iyi' kategorisinde yerini aldı. Baloncuk yapmıyor, çabuk kuruyor ve rengi matlaştırmıyor. Eskiden tek kat oje sürer çıkardık şimdi base coat, opak iki kat, top coat yok birde üzerine kurutucu sprey. Oje mi sürüyoruz bina mı inşa ediyoruz belli değil. Niye gün geçtikçe kolaylaşmıyor bu hayat?

Flormar veya Gratis'lerde: 5 TL.


La Roche Posay'in Effaclar Duo kremini daha önce kullanmıştım ancak formülünü yenilemişler diye geçtiğimiz aylarda tekrar denemek istedim. Set içerisinde satılan bir seri olacak eczaneden satın aldım. Özellikle kremden t bölgesindeki yağı dengeleme konusunda fayda gördüm ancak gündüz makyaj altına kullanmak için uygun değil. En azından benim cildimde fondötenle bir araya gelince beyaz kalıntılar dökülmeler oluşturdu ve soydu tüm makyajı. Biraz asabım hopladı o anda ama denemeden uygulamak benim hatamdı. Yoğun yapısından dolayı emilmesi biraz zaman alıyor, bu nedenle akşam rutinime ekledim. Daha önce daha ince yapıda ve daha keskin bir kokuda olduğunu hatırlıyorum. Kullanmaya devam ettikçe daha başka etkileri olup olmadığını paylaşırım.

Ataşehir Şifa Eczanesi'nden: La Roche Posay Effaclar Duo 15ml ve Effaclar Gel 50ml İkili Kofresini 25 TL'ye almıştım




Banu Avar'ın yeni kitabı Zemberek ve D&R'dan aldığım to-do list not defteri bu ay başucumdan hiç ayrılmadılar. Politik yazılardan hoşlanıyorsanız zemberek kurgusu hoşunuza gidecektir. Ben Banu Avar'ın belgeselciliğini de çok severim, tüm kitaplarını da okumuşumdur. Artık belgesellerine sadece arşivlerden ulaşabilsekte tavsiye ederim. Tıpkı diğer kitapları gibi bu da çok kolay okunabilen, sade anlatım dili olan ve enteresan ilişkilere işaret eden bir kitap. Elbette kitabı 2 akşamda bitirdim ama defteri ay içinde çok sık kulandım. Bir gün sonrasının yapılacaklarını listelemek ve o liste üzerinden gitmenin bana gün içerisinde organize olmamda büyük katkısı oldu. Birazcık miskinlere şiddetle tavsiye. Ben yaz sonunda D&R'dan almıştım ama haftasonu çok benzerini ve farklı tasarlanmış zamansız ajandaları veya görev liste defterleri gördüm. İhtiyacınıza göre diğerlerine de bakabilirsiniz.


Sevgiler





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder