2 Nisan 2017 Pazar

TRENDYOL - LAURA MERCIER ve KOZMETİK ALIŞVERİŞİ (ONLINE LAURA MERCIER AND DIOR HAUL)


Trendyol.com' da geçtiğimiz ay kozmetik üzerine %85'e varan indirimin olduğu bir butik açılmıştı. Ülkemizden çekilecek olan Laura Mercier markasına ait bir çok renkli kozmetik ve bakım ürünü 29-39-49 tl etiketiyle satılıştaydı. Laura Mercier, özellikle transparan pudrası, kalem farları ve eyelinerları ile popüler, doğal makyaj felsefesini benimsemiş Fransız bir kozmetik markasıdır. Ülkemizden bu kadar rağbet görmesine rağmen neden çekildiğini anlayamadım ancak sitede bu boyutta indirimi görünce ten ürünlerini denemek ve sizinle fikirlerimi paylaşmak istedim. 

Bu arada aynı butikte Dior markasının kozmetik ürünleri de aynı orandaki indirimle satıştaydı.


Cilt makyajına daha düşkün olduğum ve daha çok önemsediğim için butikten renkli kozmetiğe dair pek bir şey almadım hatta en son sepetime bir ruj eklemiştim ama çıkarttım.  Doğrusu kaliteli bir ten ürününü diğer bir çok makyaj malzemesine tercih ederim. 


Bu yazıyı da hesaplı kozmetik alışverişi yapmak isteyenler, butik tekrar açıldığında (her ay açıldığını fark ettim) fikir sahibi olsunlar diye yazıyorum. Bu veya başka sitede indirimli kozmetik butiğine denk gelirseniz kendi ilgi alanınıza veya ihtiyacınıza göre oldukça uygun fiyatlı alışveriş yapabilirsiniz. Ayrıca online alışverişte nasıl doğru fondöten seçilir sorusu ile ilgili bir kaç ufak önerim olacak.


Ancak uyarmadan geçmek istemiyorum: Trendyol, Markafoni, Lidyana gibi güvenilir sitelerin dışında bu denli büyük indirimler görürseniz 5-6 kez düşünün, ürünlerin orjinal olmama ihtimali çok yüksektir veya muhtemelen tarihi geçmiş ürün gönderilecektir. Hangi siteden alışveriş yaparsanız yapın, aldığınız ürünün barkodunu internetten kontrol ederek son kullanma tarihine ve orjinal olup olmadığını kontrol edin.

http://checkcosmetic.net bu siteden tüm kozmetik ürünlerinizi kontrol edebilirsiniz.


http://checkcosmetic.net bu siteden tüm kozmetik ürünlerinizi kontrol edebilirsiniz.


Ben de aldığım ürünlerin orjinalliklerini ve son kullanım tarihlerini gelir gelmez kontrol ettim. Hiç bir sorun çıkmadı. Tahmin ettiğim gibi. Oldukça sağlam paketlenmişti ve kargo makul bir sürede elime ulaştı. Bu açıdan da beni mutlu eden bir alışveriş oldu.


Özellikle online alışverişlerde fondöten rengini seçmek, daha önceden mağazada deneyip karar verilmediyse, oldukça zor oluyor. Ama ben bu ve daha önceki bir çok online alışverişimde https://findation.com sitesini kullandım. Elinizde şu anki renginize uygun olan fondötenlerinizin isim ve numaralarını giriyorsunuz ve karşınızda diğer markaların ürünlerinde hangi renklerin size uygun olduğunu gösteren bir liste çıkıyor. Burada size uygun gözüken rengi bir de internet görsel swatchlarına bakarak kontrol ederseniz büyük oranda dopru bir tercih yaparsınız. Ancak tabi ki en garanti sonuç mağazaya giderek ürünü cildinize uygulatıp gün ışığında bakarak ve yüzünüzde bir süre deneyimleyerek karar vermek. Ancak böyle bir şans yoksa yukarıda bahsettiğim yöntem işinizi görecektir.


Laura Mercier Bronzing Pressed Powder Dune Bronze: 190 TL (İndirimli 49 TL)

Aldığım bronzlaştırıcı pudralar arasında sanırım yapısını ve duruşunu hatta rengini en beğendiğim bu oldu. Soğuk alttonlu, yumuşacık, ipeksi bir doku bırakan, asla çamur gibi durmayan, yanakta parçalanmayanü homojen dağılan ve çok doğal bir bronzluk ve boyut kazandıran bir ürün. Şimdilik aramızdaki her şey çok olumlu gidiyor, şiddetle tavsiye ederim. Skor: 5/5

Rengini, internetteki swatchlara bakarak, kendi ten rengime yakın bulduğum deneyen kişilerden eşleştirerek karar verdim.


Laura Mercier Matte Radiance Baked Powder 03 Bronze Gold: 223 TL (İndirimli 49 TL)

Yapısı oldukça yumuşak fırınlanmış bir bronzlaştırıcı pudra. Cilde sağlıklı bir ışıltı veriyor ama simli değil. Yinede indirimsiz sanırım almazdım çünkü GoldenRose markasının Terrecotta serisi bu ürüne oldukça benziyor ve fiyat olarak çok daha makul. Ancak indirimli bulunursa alınabilecek olan; oldukça hafif, kalıcı ve sağlıklı bronzluk sağlayan güzel bir pudra. Benim gibi bronz ten, bronzlaşma ve bronzer konusunda ilgisi olan biri için güzel bir ürün oldu. Kullanmaya devam ederim. Skor: 3/5


Dior Diorskin Forever Teint Haute Perfection Foundation / 031 Sable: 235 TL (İndirimli 69 TL)

Üniversite döneminde bittikçe aldığım ama sonra üretimi durdurulunca ellerim bomboş yüreğimde bir sızı çeresiz kaldığım DiorSkin Icone Photo Perfect Creme-to-Powder Makeup fondöteninden sonra bir daha o kadar ciltte güzel duran, gözenek görümünü yok eden, pürüssüz bir duruş sağlayan bir Dior ten ürünü denememiştim. Ta ki buna kadar. Yüksek kapatıcılıkta, 'blur' etkisi ile pürüssüzlük sağlayan, ciltle bütünleşen, ince sayılabilecek dokuda ve çok güzel hissettiren bir ürün. Tek farkı gözenek küçültme (görsel olarak) etkisini bunda deneyimlemedim. Rengi de tam oldu. Çok kuru ciltler haricinde diğer tüm ciltlere uygun olduğunu düşünüyorum. Aşırı yağlı ciltler gün içerisinde bir pudra ile yağlanmayı kontrol edebilir. Ancak ektra bir sorun çıkartmayacağını düşünüyorum. Skor: 5/5


 Laura Mercier Creme Smooth Foundation Spf20 Honey Beige: 296 TL (İndirimli 49 TL)

Cilt rengime 2 ton koyu olduğunu bilerek aldığım (NYX pro foundation mixerlerden beyaz olanı ile karıştırarak rengini açarak kışın da kullanmayı planlıyorum) koyu mus formunda bir fondöten. Enteresan bir his bırakıyor ciltten. Kesinlikle hafif değil ama güzel kapatıyor ve yapışkan bir his bırakmıyor. Yine de yağlı ciltler için çok uygun olduğunu düşünmüyorum. Çok kuru ciltlerde serum veya yağ ile karıştırarak kullanırsa daha memnun kalabilir Asıl, yaz aylarında deneyerek net fikrimi oluşturacağım. Yazın atağa geçen düğün dernek vb. organizasyonlarda Estee Lauder DoubleWear kullanmaktan gına geldi. Sıcakta o katmanda boğuluyorum. Tek bir mevsim ve özel günlerde kullanmak için indirimsiz fiyatı biraz fazla. Şimdilik hala deneme aşamasını geçemedi. Bakalım ilerleyen günlerde DoubleWear'ın yerini alabilecek mi?  Skor: 3/5


Laura Mercier Silk Creme Oil Free Photo Edition Foundation Suntan: 268 TL (İndirimli 49 TL)

Make Up Forever'ın HD Liquid fondöteni düşünün, ondan daha yoğun yapılı, biraz daha fazla kapatıcı ama bu sefer yağlı ciltler için olan formülü. Tam net açıklaması bu oldu sanırım. Kuru ciltlerin sevmeyeceği, yağlanmayı önleyen, fotoğraflarda pürüssüz duran, yapışkan olmayan, bir tık kalın yapılı, sabitlemeye gerek kalmayan ve orta-yüksek kapatıcılıkta bir ürün. Benim fondöten zevkime hitap ediyor, ilk denemelerim sonucu şimdilik sevdim diyebilirim. Özellikle Beauty Blender'la uyguladığımda cildimle daha iyi bütünleşti. Biraz daha deneyimleyerek uzun kullanım sonucu cildimin tepkisini gözlemlemem gerekecek. Skor:4/5


Laura Mercier Smooth Finish Foundation Powder Spf20 4W2 11: 262 TL (İndirimli 49 TL)

Mac Studio Fix pudrayı uzun zamandır kullanıyordum ve ona benzer yapıda başka bir ürün denemek istedim. İnternette oldukça iyi yorumla olduğunu görünce özellikle yaz ve sonrasında bana uyacak bir rengini tercih ettim. İlk izlenim olarak hoşuma gittiğini söylemem gerek. Fotoğraflarda ve gerçekte hafif bir 'blur' etkisi veriyor, kalıcılığı yüksek ve güzel dağılan bir pudra fondöten. Mac ile kıyaslarsam; Laura Mercier pudra biraz daha kalın bir yapıda, daha kapatıcı ve fazla uygulandığında 'cakey' dediğimiz ağırlaşmış pudra görüntüsü yaratmaya daha meyilli bir ürün. Sonuç olarak Vooavvvv değil ama kötü de asla değil. Skor: 3/5


Not: daha detaylı incelememi istediğiniz, ilginizi çeken bir ürün olduysa yorumlara bırakmayı unutmayın. İsteklerinize göre daha detaylı, deneme odaklı bir yazı hazırlayabilirim.

Sevgiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder