13 Nisan 2017 Perşembe

YULAF EZMELİ KAHVALTI // OFİS (OATMEAL BREAKFAST//OFFICE)



Ofiste olduğumda genelde biraz geç kahvaltı yapıyorum, yerleş, düzenle, programla derken gecikiyorum. Bu yüzden acayip acıkmış oluyorum. Ekmek, reçel, abur cubur gibi ürünleri çok fazla yememek için kendime doyurucu bir alternatif geliştirdim. Hem pratik hem de oldukça uzun süre tok tutuyor. İçine koyduğum bir çok farklı ürünle de zengin bir öğün hazırlamış oluyorum. Genelde eşimle birlikte yediğimiz için 2 kişilik hazırlıyorum ancak bugün size tek kişilik tarifini vereceğim. Özellikle tatlı kahvaltı seven, sağlıklı yaşam konusuna dikkat eden veya kilo kontrolünü sağlamaya çalışanlara tavsiye ederim.

Malzemeler:
 2 yemek kaşığı dolusu yulaf ezmesi (çok iri taneli olmamasına dikkat edin)
250ml (1 su bardağı) süt
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı
1/2 muz
1 veya 2 çay kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı chia tohumu (bütün tohumlar olabilir hatta satılan karışık tohum ve kökler çok daha sağlıklı olabilir)
1/2  çay kaşığı toz zencefil
Bonus: Ben kokusuz ve aromasız bir whey protein tozu kullanıyorum.


Orta ateşte sütü, yulaf ezmesini ve hindistan cevizi yağını karıştırıyorum. Teflon tava, tahta kaşık kullanmak daha iyi oluyor. İyice kaynayıp yoğunlaşınca kaseye alıp bir süre soğutuyorum. üzerine bal ve muzu ince dilimler halinde ekliyorum. geriye kalan tüm tohum ve baharatları en sonunda ekleyip yerken iyice karıştırıp bütünleştiriyorum.
 Karışınca görüntüsü muhteşem olmasa bile benim için tadı ve pratikliği tamamdır.

Umarım siz de dener ve beğenirsiniz.
Denerseniz benimle görsellerini paylaşmayı ihmal etmeyin.

Sevgiler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder